Monday, January 23

Puasnyer hati!

ohh hari ni mcm takde buat ape jee kat uma, boring giler :D so, kije memunggah barang dan membungkus barang diteruskan. hari ni tekak aku teringin nk makan lauk kegemaran aku iaitu SOTONG masak lada hitam. uhuu..rindunyer nk makan masakan mak! kalo dulu, setiap kali balik kg, bukak tudung saji jee mesti ade lauk ni! betapa sayangnye mak bapak aku kat aku, aku balik kg jee mesti makan lauk sotong..hehe

nak di jadikan cter..
kak ila ngidam crusher, aku ngidam lauk sotong. yeayy.. plan kuar g tesco beli crusher, then g depan 7e beli lauk sotong. tp urghhh, pakcik xbukak kedai hari ni. so terpaksa g kedai beli sotong mentah, balik uma masak, lagi PUAS HATI kot~ murah,byk..hihi balik jee uma terus masak!dan rupe lauk sotong masak lada itam tu macam ni..


hehe..ni gambar jee..yg aku masak lebih kurang camni laa..dah selesai masak, terus jee makan! dak uma semua jakun..tgok lauk sotong ni color itam. senanye lauk sotong masak lada itam ni dimasak dgn campurkan sekali dakwat dy.. jgn pelik kayh.. lom cube lom taw!!  

ni bahan2nye kalo nk cube.. [senanye xingat bahan2 yg mak gune, tp pakai belasah jee, jadi gak ;p]
tumis:
bawang merah, bawang putih, halia, kunyit,cili, lada hitam
da naik bau, letak sotong ngan dakwatnye skali..
lada hitam lebih2 sedap.. letak la hirisan bawang besar skali. bahan biase jgn lupe, garam ajinamoto.
simple as that :)

Alhamdulillah..puas hati dapat mkn lauk ni.

No comments:

Post a Comment